torsdag 30 mars 2017

Kaninerna bygger vidare...🔨🔩

"Vi är 5 kaniner idag"


Under frukten reflekterade vi över vad vi gjorde förra gången.

"Vi jobbade"

"Med Snick och snack och kojan"

"Kojan blev inte färdig" 

"Vi skulle ta mindre bitar"

"Det var svårt med de stora"

"Vi kan hitta mindre i bitar. I träden kanske"

"Vi hittade det i garaget. Jag såg lite små bitar där"


Vi gick in i garaget och letade. Några små bitar hittade vi. Sedan kom "Bitis" och trollade för barnen. "1,2,3" 

Bitis trollade fram en korg med småbitar och bygget satte igång.

Snack, Bitis och Snick var givetvis med i bygget
"Jag orkar inte mer nu. Man är trött i kroppen av att såga"
"Fönstret är fyrkantigt"

"Stora spiken tror jag man ska sätta fast det med"

Det var svårt att spika i spiken. Kan det finnas andra sätt att få fast den?

"Man kan ta tejp"

"Vi tar denna"

"Tejpen är tokig å klippa. Den fastnar"

"Men var är den andra tejpen då? Jag vill prova den"

"Båda är bäst tycker jag"
"Saxen bara gapar"
"Titta! Hjälmar"
"Jag vill prova"
"Det är bygghjälmar"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar