måndag 3 april 2017

Bygget av kojan lider mot sitt slut..

"Vi har gjort den till Snick å snack"

Under frukten tittade vi på hur kojan blivit och testade så Snick och Snack får plats i den.
"Båda fick plats"

"Men inte riktigt båda"

"Snack trillade ut"

"Han trillade ner på väggen där"

"Fönstret är sönder"

"Nu bidde han ledsen"

"Snick säger förlåt snack!"

"Vi måste hamra ner dem två. Vi måste använda en hammare"

"Bitis har fixat spikar. Nya spikar"

"Lyssna nu på Snick. Man måste äta upp bananerna om man ska med ut"

Nu ska fönstret sättas fast igen. Barnen lagar och jobbar på.

"Men Snick vill vara med mig"
"De blev rädda"

"För traktorn. Bitis blev rädd"

"Snick blev också lite rädd. Han hade inte sett nån buss eller traktor"

"Nä dem har inte sett det innan"

"Jag hörde va snack sa. Jag vill inte jag vill inte se nån traktor eller buss, men han kollade ändå"


Under uteleken blev det mycket lek med kompisarna Snick, Snack och Bitis. De hoppade, klättrade i träd och mycket annat.

"Dem försöker ta cyklarna"

"Snack du får inte. Göra så. Han lyssnar på mig"

"Titta vad som finns på snacks taggar. Det är lila. Från färg"

"Jag tycker kojan är klar" "jag med"

"Det tycker inte jag. Det ska va mer tejp" 

"Jag vill med tejpa"

"Jag vill ha vit tejp"

"Jag vill ha svart. Eller röd"

"Jaa röd tejp. Tack så mycket"

"Nä det går inte på den svarta. Jaa! Det går på den vita. Jag gjorde röd tejp"

"Jag är inte färdig än. Nu ska jag prova den stora saxen"

"Kolla! Träkojan"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar