onsdag 29 mars 2017

Lek, kojbygge och bokstäver i Stora skogen🌲

På förmiddagen gick vi till Stora skogen och idag hade vi fyra kompisar från förskoleklass med oss. 
Barnen lekte och samarbetade 
Det fanns även lite snö där
Slänten är populär att leka i
Inne i skogen startades flera kojbyggen

"Hjälp hur ska jag bygga nu"

"Jag kan, jag vet! Mina brorsor har byggt många kojor. Såhär"

"Denna pinnen är inte bra att bygga med"

"Kom jag har hittat en koja"

Barnen spanar in och provsitter kojan.

"Titta här! Det ser ut som en stol" 

"Eller en bokstav"

"Som mitt namn Filip"

"Och mitt Ellen"

Och den var rak, vilken bokstav kan det vara som då?

"Det är i mitt namn"

"Precis i"

"Ock kolla här"

"Det kanske är snick som mumsat på den"
"Men kan vi spara kojorna?"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar