onsdag 29 mars 2017

Tysta promenaden med gäster!

Idag var det dags för tysta promenaden, men den var inte riktigt som vanligt. Fyra kompisar från förskoleklassen gästade älgarna och istället för Emilia höll Angelica i dagens promenad. Gästerna hade aldrig gjort detta innan och älgarna fick nu visa och förklara hur den går till. 
I denna ordningen gick vi idag. 
På elljusspåret var det dags för frukt i det tysta. 
När vi låste upp munnarna avslutade vi med att dela med oss av vad vi sett, hört, känt och ev doftat på vår promenad. 
"Jag hörde fiskmåsarna och myrorna och jag såg en contain som var grön som blev svart. Sen hörde jag elisia"

"Jag hörde lite när vi gick, jag såg grankottar"

"Jag hörde fåglar och lite ankor, jag såg ekorrar, jag såg dem andra barnen. Såg En fågel och hörde kapten sparrow, gufflan, mamma å pappa å min stora syster"

"Jag hörde fåglar, jag såg naturen, massa grönt, massa granar, kvistar och barr. Också massa saker som satt fast på marken, kottar. Regndroppar kände jag på mig själv"

"Jag hörde Tranor, såg massor av träd, såg jord"

Detta var några av de saker barnen uppmärksammat. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar