tisdag 11 oktober 2016

Boktips v41

Lilla gruppens boktips
Vad heter boken?
Sofia den första 
Vems är boken? Vart kommer den ifrån?
Mamma har köpt den, min bok, hon har köpt den bara för mig
När brukar ni läsa boken? Dagen/kvällen?
På kvällen ibland på morgonen 
Hur kommer det sig att du valde denna boken?
Fin med glitter på


Stora gruppens boktips 
Vad heter boken?
Dalmatinervalparna.
Vad handlar boken om?
Hundarna heter Pongo, och Perdita.Sen är Cruella och Roger. Deras hus ligger bredvid parken. Cruella är elak och vill sälja valparna till en cirkus
Vart kommer boken ifrån?
Jag har fått den av mamma när jag var liten, mamma och mormor köpte den för jag hade lite ont. Jag brukar ha den i en hylla på mitt rum. Sängen är mitt emot hyllan.
När brukar du läsa boken?
På kvällen och morgonen, Isabelle läste den för mig. Jag höll på att somna
Hur kommer det sig att du valde just denna boken?
För den är rolig



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar