måndag 15 maj 2017

Kaninerna och känslorna🙃

Idag tittade kaninerna tillbaka på deras känslouttryck.


"Vi var på ängen"

"Sigge är ledsen där"


"Vi är glada"

"Jag är också glad"


"Jag är jätte rädd. Jag är rädd för spökena"

"Jag tycker den är brun"


"Vi var arga"

Känslorna barnen uttryckt var just: ledsen, glad, rädd och arg.

"Jag har varit duktig hemma idag. Jag ser ut såhär då"

När vi reflekterat över känslouttrycken och satt ord på ett nytt  gick vi in i kuddis för lek.

"Vi bygger en buss"

"Det behövs mer kuddar. Alla får inte plats"

"Jag måste öppna"

När dörren var öppnad kunde kompisarna kliva på bussen.

"Det är jag som ska köra"

"Jag har ratten."

"Men det är jag som är busschaufförare"


"Vill ni ha med ett coolt lejon?"

"Nej ta bort den"

"Bussen blev för trång"

"Men jag ska testa å köra"


Hjulen på bussen surrade runt, runt, runt, lejonet fick åka med och när den parkerade väntade utelek på stora gården tillsammans med älgarna och rävarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar